LongoVital når man prøver å bli gravid?

maiine

Glad i forumet
Novemberbarna 2021
Jeg har ett spørsmål til dere.
Har gått gravid i 12 uker, som dessverre endte i MA. Tok da Longo Vital og Folsyre som anbefalt.
Spiser mye fisk og chiafrø, så tok ikke ekstra Omega 3.

Det jeg fant ut i ettertid er at Longo Vital (multivitamin) inneholder både rosmarin og ryllik, noe som visstnok ikke er bra for gravide.
Er det noen av dere som vet hvorfor, og om jeg eventuelt må unngå det når vi prøver på nytt igjen?

Har hørt veldig mye forskjellig angående urter også, i forhold til te.
Da er visst både lakrisrot, camille, ingefær og hibiscus skadelig.

Vet ikke hvor mye dere kan om urter, men er jo mange kosttilskudd ol. som inneholder dette, så kanskje dere vet? :)
 
Jeg har ett spørsmål til dere.
Har gått gravid i 12 uker, som dessverre endte i MA. Tok da Longo Vital og Folsyre som anbefalt.
Spiser mye fisk og chiafrø, så tok ikke ekstra Omega 3.

Det jeg fant ut i ettertid er at Longo Vital (multivitamin) inneholder både rosmarin og ryllik, noe som visstnok ikke er bra for gravide.
Er det noen av dere som vet hvorfor, og om jeg eventuelt må unngå det når vi prøver på nytt igjen?

Har hørt veldig mye forskjellig angående urter også, i forhold til te.
Da er visst både lakrisrot, camille, ingefær og hibiscus skadelig.

Vet ikke hvor mye dere kan om urter, men er jo mange kosttilskudd ol. som inneholder dette, så kanskje dere vet? :)

Hei!
Vi kjenner ikke så mye til LongoVital da dette er et helsekostprodukt, men som du nevner bør ryllik unngås under svangerskapet da den har abortfremkallende egenskaper. Vil nok derfor anbefale deg å unngå dette når dere prøver på nytt. Bruk heller en ren mulitvitamin hvis du ønsker tilskuddd av det f.eks https://www.komplettapotek.no/produ...og-mineraler/nycoplus-multi-voksen-tabletter#
Angående urter er det lurt å undersøke før man tar det, mange tror at urter er helt ufarlig fordi de er naturlige, men det er ikke alle urter som bør brukes under et svangerskap. lakrisrot kan være abortfremkallende, ingefær blir i noen tilfeller anbefalt mot svangerskapskvalme, det anses som trygt, men mengden bør ikke overstige 1000mg per dag. Angående kamille og hibiscus foreligger det ikke så mye dokumentasjon, ønsker du å bruke noe av dette vil jeg anbefale at du hører med legen din.
 
Back
Topp