Thailand med baby 6mnd

Har kun opplevd fulle mennesker på flyene i Europa, heldigvis ikke på de lange flyvningene.

Men voksne som maser, bruker av mitt sete, kjører knærne i ryggen min gang på gang og lukter røyk er verst.
Og de som sender meg et drepende blikk når jeg kommer mot dem med barna mine.

Fulle mennesker sovner som regel ganske fort da heldigvis. :p

Verre med unger som hyyyylskriker hele natta, så ingen på flyet får sove. Alle takler barneskrik på en 3-4 timers tur...

Men når turen går over natta og ingen får sove et eneste minutt da er det virkelig ille. Jeg har dessverre opplevd dette et par ganger og da lurer jeg på hvorfor forledre velger å dra med seg babier på 14 timers flyreiser.
 
Fulle mennesker sovner som regel ganske fort da heldigvis. :p

Verre med unger som hyyyylskriker hele natta, så ingen på flyet får sove. Alle takler barneskrik på en 3-4 timers tur...

Men når turen går over natta og ingen får sove et eneste minutt da er det virkelig ille. Jeg har dessverre opplevd dette et par ganger og da lurer jeg på hvorfor forledre velger å dra med seg babier på 14 timers flyreiser.

Får konkludere med at folk er forskjellige da :) men synes ikke du skal oppfordre trådstarter til å være hjemme bare fordi at du misliker at barn gråter på fly. Sånn sett burde jo også de som snorker holde seg hjemme. Snorking kan også være ganske høyt. ;)
 
Får konkludere med at folk er forskjellige da :) men synes ikke du skal oppfordre trådstarter til å være hjemme bare fordi at du misliker at barn gråter på fly. Sånn sett burde jo også de som snorker holde seg hjemme. Snorking kan også være ganske høyt. ;)

En baby kan ødelegge fly turen for et helt fly da. Det er hundrevis av folk.

Jeg sier bare at JEG at ikke dratt på en så lang reise før barnet var eldre. Både for barnets skyld og mine omgivelser. Hadde holdt meg til den franske rivierra, italia osv, til barnet er 2-3

Ps, en person som snorker går det ann å vekke
 
En baby kan ødelegge fly turen for et helt fly da. Det er hundrevis av folk.

Jeg sier bare at JEG at ikke dratt på en så lang reise før barnet var eldre. Både for barnets skyld og mine omgivelser. Hadde holdt meg til den franske rivierra, italia osv, til barnet er 2-3

Ps, en person som snorker går det ann å vekke
Hva med ørepropper. Reiser mye med jobb å trenger ikke Være rakettforsker for å forstå at det lønner seg på lange turer med fulle fly
 
En baby kan ødelegge fly turen for et helt fly da. Det er hundrevis av folk.

Jeg sier bare at JEG at ikke dratt på en så lang reise før barnet var eldre. Både for barnets skyld og mine omgivelser. Hadde holdt meg til den franske rivierra, italia osv, til barnet er 2-3

Ps, en person som snorker går det ann å vekke
Hadde mye heller ville reist på en ti timers flytur med en på 6 mnd enn en på 2. Prøv å underholde en toåring som ikke klarer å sove (pga. trangt om plassen) i 10 timer. Barn på 6 mnd er lette å underholde og relativt lette å få til å sove om du er godt forbredt. Å en baby som hylskriker en hel så lang flytur må jo virkelig høre med til sjeldenhetene. Da tenker jeg at det må være noe galt med barnet eller foreldrene. Friske babyer med godt forbredte foreldre skriker ikke så lenge på et fly. Dessuten bærer lyden sykt dårlig på fly så tviler på at en baby som skriker ødelegger turen for alle på flyet.

Hadde glatt dratt med mine barn så langt når de var 6 mnd. Aldri med en 2 åring, ikke 3 åringen min heller....

Hadde en festlig opplevelse på vei hjem fra Tyrkia i fjor (nattfly). Lillebror på 2 sovna ganske fort etter vi lettet men våknet etter kanskje en time og hylte i kanskje 5 minutter (fordi han sikkert hadde vondt fordi han hadde liggi vondt). Prøvde så godt jeg kunne å roe han og motok stort sett kun hyggelige og omtenksomme blikk bortsett fra fra en mann som sendte skikkelig sure blikk. Anyways, fikk roa han etter 5 minutt, føltes ut som en evighet for meg men. Like etter sovna den sure mannen og snorka høylytt resten av flyturen. DET var irriterende det.
 
Last edited:
Hei! Vi tenker å dra til Thailand om en mnd. Lengde: 2uker.

Vi har en sønn som da er ca 6mnd.

Flytur osv tror jeg skal gå fint, det er mest "livet der borte" jeg bekymrer meg litt for.
Så jeg vil høre med dere fantastiske damer som har reist langt med små barn:

Tidsforskjellen : ble det helt på hodet ifht rutiner eller gikk det seg til raskt? (Leggetid, mat, dupp på dagen osv)

Hva med bakteriefloraen i landet du dro til, må man passe på noe spesielt?

Vogn: dro du med deg hovedvogn fra Norge eller er det en spesiell type reisevogn du kan anbefale?

Hva med flyturen, sitter baby på fanget eller er det best å bruke bilstol?

Andre tips/hva er viktig å tenke på ifht baby?

Eller bør jeg rett og slett bare fronte tur til Spania til våren som er kortere å reise til ?;) er det for stor påkjenning for en så liten å dra så langt? Thailand tar 10t med fly

Takker for alle svar


Bestill eget sete til babyen på flyet og ha med bilstolen, det er viktig! Da får dere sikret ham i taxi og slikt når dere kommer frem også. Amme/gi flaske/smokk ved letting og landing for å lette trykket i ørene.

De har babyer der nede også, så bare ha med bleier og evt. mme og smoothier/barnemat hvis han får slikt. Det er kjekt å ha et lite lager. :)
Jeg hadde ikke reist så langt med små barn, hverken for reisen eller selve opplevelsen sin skyld, men det er jo opp til dere og hvor mye dere tror dere vil få ut av ferien og hvor slitne både dere og babyen blir. :)
 
Har dere tenkt på vaksiner?
Min familie skulle til Asia nå i sommer, men jeg ble frarådet på det sterkeste å reise når mini var 6 mnd siden de ikke hadde høy nok dekningsgrad av vaksinasjon mot meslinger. Vi ble hjemme fra den turen av den grunn, men har da ikke akkurat sitti stille hjemme forde....
Det var ikke Thailand, men verdt å sjekke og ta noen forhåndsregler i tilfelle :)

God tur!
 
Back
Topp