Diaré og oppkast

Lykkeår2016

Gift med forumet
Aprillykke 2016
M har diaré og oppkast som startet i dag, vanlig med 1 til 2 bæsjebleier per dag men hittills har det vært nærmere 10 [emoji53] har også kastet opp et par ganger, men spiser og drikker for det, både mme og vann. Har ikke feber, er det noe jeg bør være obs på eller gi han? Utenom å sørge for at han drikker nok? *usikker førstegangs mor* [emoji53]
 
Drikke er det viktigste :)

Jeg pleier ringe legevakten for råd, de pleier spørre litt og jeg svarer, så får jeg mange gode tips individuelt vurdert :)
God bedring!
 
Passe på at han har nok våte bleier er det viktigste:) drikke med noe næring er veldig kjekt. Her gikk det i mye smootie, saft, og pupp:) fikk beskjed av legen å unngå mest mulig melk hvis det var oppkast som var problemet, og ikke for mye sukkerdrikker hvis det var mye diaré ( spesielt saft binder væske i tarmen og kan forverre diaré noe). Men her som mini hadde begge deler på en gang var det å velge mellom pest eller klora omtrent. Så valgte å gi ho det jeg klarte å få i ho, uavhengig om det var sukker eller melk. Brød uten noen ting på fikk jeg også i henne innimellom.

Også er det anbefalt med små slurker ofte framfor å drikke mye på en gang. Større sjanse for at det holder seg nede:)
 
Vætska vætska er de viktigaste.
Her spydde L i noen dagar spiste igjenting. Det gick bara på pupp. Efter spya var øver børja magen. Diaré løs løs blææ. Helsesøter anbefalte BIOLA :) de hjelper faktigst. Og de er så Stora att de kan få det nå :)
 
Vætska vætska er de viktigaste.
Her spydde L i noen dagar spiste igjenting. Det gick bara på pupp. Efter spya var øver børja magen. Diaré løs løs blææ. Helsesøter anbefalte BIOLA :) de hjelper faktigst. Og de er så Stora att de kan få det nå :)

"Barn kan også drikke melk med probiotiske bakterier som BioQ og Biola fra de er ett år, men ut ifra et føre-var prinsipp anbefales det at barn under 3 år ikke inntar mer enn ett glass om dagen."
(Fra Melk.no.)



Så lenge babyen drikker nok, og ikke viser tegn på dehydrering, er det bare kos og hvile som gjelder. :)
 
Passe på at han har nok våte bleier er det viktigste:) drikke med noe næring er veldig kjekt. Her gikk det i mye smootie, saft, og pupp:) fikk beskjed av legen å unngå mest mulig melk hvis det var oppkast som var problemet, og ikke for mye sukkerdrikker hvis det var mye diaré ( spesielt saft binder væske i tarmen og kan forverre diaré noe). Men her som mini hadde begge deler på en gang var det å velge mellom pest eller klora omtrent. Så valgte å gi ho det jeg klarte å få i ho, uavhengig om det var sukker eller melk. Brød uten noen ting på fikk jeg også i henne innimellom.

Også er det anbefalt med små slurker ofte framfor å drikke mye på en gang. Større sjanse for at det holder seg nede:)
Takk for mange gode tips [emoji4]
 
"Barn kan også drikke melk med probiotiske bakterier som BioQ og Biola fra de er ett år, men ut ifra et føre-var prinsipp anbefales det at barn under 3 år ikke inntar mer enn ett glass om dagen."
(Fra Melk.no.)



Så lenge babyen drikker nok, og ikke viser tegn på dehydrering, er det bare kos og hvile som gjelder. :)
Her har M mest sannsynlig melkeallergi så må holde oss unna alt med melkeprotein i [emoji53]
 
Det tok hele 12 dager før diaré en gav seg! Endelig har han blitt bra! Han var jo aktiv og i fin form hele veien men herregud så slitsomt med så mye bleieskift når lillemann nekter å ligge på stellebordet! [emoji28]
 
1 dag opphold med diaré også var det på igjen... Noen her som har opplevd diaré så lenge hos de små? Har nå vart i 14 dager Begynner å bli bekymret. Han er fin i formen har ingen feber og drikker og spiser bra.
 
Å nå vil han ikke spise og kaster opp i tillegg, stakkars lille gutten min ringe barnelegen i morgen [emoji53]
 
Syns du skall ta en tlf till legen . Nær han har haft det så længe plus så børjar han på den igjen
 
Last edited:
Mye bedre i dag, ikke oppkast eller diaré og spiser og drikker bedre igjen [emoji4]

Så bra! Får håpe han er helt ferdig med det nå da.

Hvis du opplever oppkast og diaré stadig etter å ha begynt med melk må du kutte det igjen og kontakte barnelege. [emoji6]
 
Back
Topp