Amming foran familie

Ja, bortsett fra ett familiemedlem (inngiftet) som jeg ikke liker.
 
Ikke i starten men det ble så mye styr og ikke minst kjedelig å alltid måtte forlate de gode samtalene, middagen osv for å amme så ga blanke etterhvert. Skal sies at det aldri var noe problem for noen andre, kun jeg som ikke var komfortabel med det i starten.
 
Ja, nå ammer jeg foran alle og overalt. Men i starten (første ukene) når vi sleit med sugetak og skjold og sånn gikk jeg på rommet i noen tilfeller.
 
Jeg synes det er greit å gjøre med den ene puppen, hvor ammingen fungerer helt fint.

Den andre puppen må jeg styre litt mer med pga en vond sprekk, forberede brystvorta så babyen får tak, legge til babyen i alternative stillinger etc, så det synes jeg ikke er så gøy å gjøre foran mange folk. Får ikke til å gjøre det så diskret.
 
Kommer an på situasjonen. Liker å trekke oss inn i et sofahjørne for oss selv i det minste. Lille er 5 mnd og slipper og glipper puppen. Ikke så gøy å sitte foran mange om han smeller den bort og ler. Kan komme en sprut da :p Ammer med klut foran om vi er noe sted.
 
Følte det litt ubehagelig vi starten med begge, men var mest fordi det tok tid å komme seg inn i amminga. Etter noen uker meg begge hadde jeg aldri noe problem. Amma på bussen med fremmede ved siden av meg og for den saks skyld :p
 
Ja. Men jeg bruker gjerne et ammesjal eller pledd om jeg har et for hånden.
 
Jeg ammet overalt, og foran hvem som helst, så lenge jeg hadde ammevennlige klær. Julaften da han var en måned hadde jeg på meg en teit topp, som jeg måtte kle helt av meg for å få frem puppen, da gikk jeg for meg selv :p
 
Ja, men er det snakk om familieselskap trekker jeg meg litt unna, men det er mest for at babyen skal få ro :)
 
Back
Topp