St. Olav Hospital, Trondheim

Mye bra. Ønsker å heve ekstra barselavdeling. Dyktige og profesjonelle ansatte, masse hjelp å få i 3 uker etter utskrivelse. Godkjent som mor- og barnevennlig sykehus av WHO.
 
Er veldig fornøyd med St Olavs. Var innlagt på observasjonspost i 2 måneder med komplikasjoner med tvillinger i magen. Måtte bo der over jul og nyttår, og de gjorde det fint og hyggelig for oss. Når ungene bestemte seg for å komme før tiden (hasteKS), ble vi godt ivaretatt på nyfødt intensiv. Bodde der på familierom til vi fikk dra hjem etter 14 dager. Flinke, trivelige og omsorgsfulle mennesker :happy:
 
Ble satt igang på ettermiddagen 23.juni, og som førstegangsfødende ble det sagt at det da kom til å ta laaang tid før likjmor her ville komme ut..Noe jeg å hadde googla meg frem til ;) Frøkna hadde derimot helt andre planer og kom i hui og hast noen få timer senere! Rakk ingenting av smertelindring, men hadde ei fantastisk jm som hjalp meg gjennom hele fødseln.Har bare positivt å si om både de på føden som hjalp til, og alle på barsel som vi møtte - bare herlige flinke damer :) Var ikke på barselhotellet da frøkna var ei lita ei pga lite fostervann. Fikk mye besøk av både besteforeldre og nybakt tante + venninner, og ingen sa noe om det. Men vi holdt oss til rommet vårt da ;)
 
Vil også skryte av St.Olavs. Ansatte på føden var profesjonelle og tilstede, og barselavdelingen på pasienthotellet fantastisk. Tror jeg var heldig med mine "kontaktpersoner" på barsel, utrolig dyktige og alltid i godt humør og positive. Satte utrolig pris på det. De hjalp med amming 24/7 hvis man trengte det, og jeg følte meg aldri til bry.
 
Jeg vil skryte masse av personale og selve rommene både på føde og barsel [emoji173] Vi opplevde dessverre det utenkelige hvor vi måtte avbryte svangerskapet i uke 20. Kunne ikke fått bedre oppfølging og profesjonell hjelp både før, under og etter fødsel [emoji173] Skulle gjerne født her igjen hadde det ikke vært for at vi bor for langt unna.
 
Jeg vil skryte masse av personale og selve rommene både på føde og barsel [emoji173] Vi opplevde dessverre det utenkelige hvor vi måtte avbryte svangerskapet i uke 20. Kunne ikke fått bedre oppfølging og profesjonell hjelp både før, under og etter fødsel [emoji173] Skulle gjerne født her igjen hadde det ikke vært for at vi bor for langt unna.

Jeg har samme opplevelse, selv om jeg slapp å være på føden. Var på gyn i 6.etasje. Helt utrolig hvordan de klarte å få en så fæl dag til å bli overkommelig <3

Har født der i ettertid, og det var vel ok tror jeg. Vet ikke om de kunne ha gjort noe for å hjelpe meg. Skal føde der igjen til sommeren :)
 
Eneste jeg har å utsette barsel på var liten hjelp til å få til amming. Fikk skjoldet kastet etter meg med en lykke til på vei hjem. Er nå fulltidspumper :/
 
Hvordan har dere gjort det med parkering? Er jo sviiiiine dyrt å står der i 3 dager!? :eek:

Her lot vi bilen stå hjemme, pappaen hentet bilen dagen før vi skulle hjem. Men vi bor med grei bussforbindelse da :)



Eneste jeg har å utsette barsel på var liten hjelp til å få til amming. Fikk skjoldet kastet etter meg med en lykke til på vei hjem. Er nå fulltidspumper :/

Ja, jeg og føler jeg kunne fått bedre veiledning der :( Her og måtte det bli skjold, men med oppfølging fra ammepoliklinikken fikk vi faktisk kvittet oss med det og kunne fullamme. Men kan anbefale ammehjelpen om du ikke har hatt hjelp derfra, var de i kombinasjon med ammepoliklinikken som reddet vår amming. Det er ammekafe i Trondheim med ammehjelpen i starten av februar, der er det ammehjelpere, kanskje du kan ta kontakt på forhånd og spørre om hjelp? Finner det på ammehjelpsgruppen på facebook :) Hun ene ammehjelperen her i byen som pleier å være på ammekafeen er super på sugetak og sånn!
 
Jeg har samme opplevelse, selv om jeg slapp å være på føden. Var på gyn i 6.etasje. Helt utrolig hvordan de klarte å få en så fæl dag til å bli overkommelig <3

Har født der i ettertid, og det var vel ok tror jeg. Vet ikke om de kunne ha gjort noe for å hjelpe meg. Skal føde der igjen til sommeren :)
Det jobber noen veldig fine og kloke mennesker der. Glad for at jeg traff akkurat de jeg traff da jeg trengte det som mest.
 
Eneste jeg har å utsette barsel på var liten hjelp til å få til amming. Fikk skjoldet kastet etter meg med en lykke til på vei hjem. Er nå fulltidspumper :/

Jeg hadde klart å amme babyen min 1 eneste gang uten hjelp, og ble sendt hjem med papirer der det sto "ammer bra" :eek:
 
Jeg hadde klart å amme babyen min 1 eneste gang uten hjelp, og ble sendt hjem med papirer der det sto "ammer bra" :eek:
Nøyaktig samme her. Jeg gråt i telefonen til helsesøster lokalt og fikk heldigvis god hjelp og støtte. Med neste skal jeg bestille time på ammeklinikken mens jeg er på fødestua!!
God hjelp fra ammepoliklinikken.
 
Jeg er førstegangs og har termin nå i mars. Anbefaler du meg å være veldig "streng" og stå på mitt at jeg ikke vil hjem før jeg har fått det til? Eller er ikke det noe vits? :)

Det vil jeg absolutt anbefale! Ikke la dem tro at "det går seg til", for det gjør det ikke... det endte her med at baby la på seg dårlig og at jeg fikk lite melk grunnet dårlig stimulering med skjold. Nå er lille 4 mnd og flaskebarn på nesten heltid. Jeg er fullpumper ;) mye jobb!!
 
Det vil jeg absolutt anbefale! Ikke la dem tro at "det går seg til", for det gjør det ikke... det endte her med at baby la på seg dårlig og at jeg fikk lite melk grunnet dårlig stimulering med skjold. Nå er lille 4 mnd og flaskebarn på nesten heltid. Jeg er fullpumper ;) mye jobb!!
Off ja :/
 
Er det noen som har født her i det siste som vil dele erfaringer??
Følte du deg godt ivaretatt på barselavdelingen?
Fikk pappaen overnatte med dere?
 
Back
Topp