Kropp og fødsel.

Med første følte jeg meg helt som jeg hadde gjort den siste mnd, merket ingen forskjell, og ingen tegn på modning eller forvarsel før det braket løs.
 
Med første følte jeg meg helt som jeg hadde gjort den siste mnd, merket ingen forskjell, og ingen tegn på modning eller forvarsel før det braket løs.

Samme her. Våknet av en dupp til rier, ingen smerter eller slimpropp på forhånd.
 
Med første våknet jeg at jeg hadde rier. Sendte mannen på jobb og dro på sykehuset for å sjekke. Hadde da 7 cm åpning.
Med andre kjente jordmor på åpningen, da hadde jeg 3-4 cm. Frem til det kjente jeg ingenting. 5 min etterpå begynte riene.
 
Jeg var kvalm og uvel med maserier de siste 4 nettene før fødselen (med første begynte det med rier og med nr 2 var det vannavgang). Dette skjedde med begge. Blir greit hvis det skjer nå med siste også :).
 
Merket ikke noe. Var i fin form, og var derfor på et 4-timers foredrag i byen med noen venner :)
 
Hadde flere kynnere men ingenting annet men nu er nærmer jeg meg termin og har begynt å få flere kynnere mensmurring og nedpress men vet at det sikkert kan gå uker før det skjer noe
 
Tung og full av vann, men sånn følte jeg meg hele siste mnd. Dagen det startet så var jeg på ultralyd kontroll på sykehuset pga seteleie, så vasket jeg hele den ene etasjen i huset, skiftet sengetøy osv. Så tok jeg en lur i sofaen, så dro vi og hentet ny bil, på besøk hos mamma og deretter svigermor for å vise bilen. Hjemme i 22.30 tiden ish, spiste mat, gikk på do, og da gikk vannet, ringte inn og ble bedt om å komme. Deretter kom riene bang, bang, bang.. 13 timer fra vannet gikk hjemme var frøkna kommet til verden. Digg å komme hjem til nyvasket sengetøy og rent hus, der var jeg heldig [emoji23][emoji1][emoji1]
 
Som vanlig men måtte konstant på do
 
Med første følte jeg meg helt som jeg hadde gjort den siste mnd, merket ingen forskjell, og ingen tegn på modning eller forvarsel før det braket løs.

Likt hos meg:) fødte 6d før termin så kom som et sjokk!
 
Likt hos meg:) fødte 6d før termin så kom som et sjokk!

Var 5 dager for meg, eller 6 dager slik det telles nå (fullgått svangerskap ble regnet til 40+2 den gangen). Men nå er jeg en dag på overtid, og har hatt masse murringer og kynnere og nedpress i et par uker, ikke noe slim eller blod, men ble sjekket for en uke siden og da var jeg kjempemoden og hadde 2 cm åpning. Satser på at det betyr at det går fortere når det først skjer da. :p Men siden vi har over 2 timer til sykehuset, trenger det jo ikke gå FOR fort heller...
 
Jeg har 2 uker igjen til termin. Har fått noe kynnere, masse utflod og litt nedpress. Å mest sansynlig er slimproppen gått. Håper han kommer snart
 
Var 5 dager for meg, eller 6 dager slik det telles nå (fullgått svangerskap ble regnet til 40+2 den gangen). Men nå er jeg en dag på overtid, og har hatt masse murringer og kynnere og nedpress i et par uker, ikke noe slim eller blod, men ble sjekket for en uke siden og da var jeg kjempemoden og hadde 2 cm åpning. Satser på at det betyr at det går fortere når det først skjer da. :p Men siden vi har over 2 timer til sykehuset, trenger det jo ikke gå FOR fort heller...

Så spennende! Håper alt går fint og at H*n er rett rundt hjørnet! Høres som at det er noe på gang :)
 
Merket ingen ting annerledes, følte meg som vanlig på den tiden.
Var på Ikea og på visning! Lite visste jeg da at gutten min skulle bli født 12 timer etter, det hadde jeg aaaaaldri trodd!
Så man vet aldri når ting skjer :)
 
Litt menslignende murringer.. Våknet fra en dupp av at vannet gikk :D
 
Back
Topp