Barnløse prøvere over 30

Ja hadde håpet virkelig at det skulle gå denne mnd. Har ikke fått snakket med noen enda om utredning, bare nevnt så vidt til fastlegen forrige uke at vi er prøvere. Jeg reiser bort på torsdag (alene uten mann) og kommer hjem et par dager før EL neste gang, så tenkte prøve da en siste gang før utredning. Det er priv.gyn. på samme legesenter jeg går til så håper da på time fort dit, for å sjekke at alt er iorden hos meg hvertfall. Det er vel Tr.heim som er nærmest oss tenker jeg mht hjelp.
Fikk TR idag ja, begynte så vidt igår kveld. Har litt annerledes vondt innimellom, hatt litt trykk rundt eggstokke-områdene på en måte.
Neste uken skal jeg kose meg med tur til familien og alle tantebarna så har noe annet å tenke på de neste dagene :)
Hatt en grei helg, superkvalm i mange dager, og på søndag lå jeg på sofaen mesteparten av dagen. Da er det godt med en snill og omtenksom mann som duller og daller med meg ;) Håper du har hatt en fin helg :)

Ja, start på utredning så snart som mulig. I beste fall treffer dere gullegget på neste PP. ;) Det har faktisk skjedd til oss TO ganger nå, at i forkant av en PP har jeg sagt til mannen, hvis det ikke klaffer NÅ, så bestiller vi time til IVF! ;)

Godt å høre du har en sånn fin mann som tar vare på deg, vi er veldig heldige som har disse fantastiske mennene våre! :Heartred

Håper du får det fint hos familien, god tur hvis vi ikke snakkes før den tid, er veldig av og på med formen her, så er litt mindre her inne enn vanligvis.

Helgen var bittelitt dramatisk her, men heldigvis fikk vi en avklaring i går, på at alt er i skjønneste orden. Fikk sett det lille hjertet banke, 7+0!! :Heartred :happy093.
 
Straks 32 og har snart prøvd i et år. Aldri fått to streker, og begynner å miste håpet... Jeg er tjukk og har ekstrem legeskrekk etter alvorlig feilbehandling for noen år siden, og er sikker på at om jeg tør å gå til legen får jeg bare beskjed om at alt er min egen feil fordi jeg er feit, så derfor utsetter jeg det i det lengste.

Min brutalt ærlige historie der altså :p

Hei!

Mulig du er brutalt ærlig, men jeg synes kanskje du er litt hard mot deg selv? Forstår du er skeptisk/redd når du har dårlige erfaringer med sykehus-/legesystemet, men når du nå har forsøkt i snart et år, burde du kanskje ha dratt for å få en utredning. Legen kommer ikke til å si at alt er din feil fordi du er feit! Dersom en lege sier noe sånt, så burde personen ha fått sparken, har ingenting å gjøre med å jobbe med mennesker!

Du må selvsagt selv føle når du er klar for å ta tak i dette, men dersom barneønsket ditt er stort, så er det ingen tid å miste. :) Håper det går bra med deg og ønsker deg lykke til! Prat gjerne med oss andre her inne som har vært og er i samme situasjon, så kanskje føles det ikke så håpløst. :)
 
Ja, start på utredning så snart som mulig. I beste fall treffer dere gullegget på neste PP. ;) Det har faktisk skjedd til oss TO ganger nå, at i forkant av en PP har jeg sagt til mannen, hvis det ikke klaffer NÅ, så bestiller vi time til IVF! ;)

Godt å høre du har en sånn fin mann som tar vare på deg, vi er veldig heldige som har disse fantastiske mennene våre! :Heartred

Håper du får det fint hos familien, god tur hvis vi ikke snakkes før den tid, er veldig av og på med formen her, så er litt mindre her inne enn vanligvis.

Helgen var bittelitt dramatisk her, men heldigvis fikk vi en avklaring i går, på at alt er i skjønneste orden. Fikk sett det lille hjertet banke, 7+0!! :Heartred :happy093.
Satser på det ;) Får "true" kroppen med at hvis den ikke ordner opp nå så... :laughing002

Ja hva skulle vi ha gjort uten de fantastiske mennene våre som tar våre på oss :)

Takk for det :) Blir kjekt å reise litt bort, trenger forandring innimellom.

Høres ikke som en kjekk helg dere hadde da, men bra det endte godt og dere fikk sett et bankende hjerte :) Gratulerer med 7 ukers graviditet :) Og håper formen din blir bedre etter hvert. God bedring!
 
Satser på det ;) Får "true" kroppen med at hvis den ikke ordner opp nå så... :laughing002

Ja hva skulle vi ha gjort uten de fantastiske mennene våre som tar våre på oss :)

Takk for det :) Blir kjekt å reise litt bort, trenger forandring innimellom.

Høres ikke som en kjekk helg dere hadde da, men bra det endte godt og dere fikk sett et bankende hjerte :) Gratulerer med 7 ukers graviditet :) Og håper formen din blir bedre etter hvert. God bedring!

Takk snuppa! :) Er du helt kvitt forkjølelsen din?
 
Takk snuppa! :) Er du helt kvitt forkjølelsen din?
Den kommer og går litt, men heldigvis ikke vært den største forkjølelsen :) håper jeg slipper unna både det og influensaen.
 
Det er håp :)
Jeg måtte samboeren min like etter jeg fylte 31. Vi startet prøvinga rimelig kjapt, da jeg har pcos. Dette var i 2012. November 2013 la jeg meg under kniven, og tok en fedmeoperasjon. Ble gravid 2-3 mnd etterpå, men kjemisk. Juni-14 viste testen nok engang gravid. Med litt medisiner og hjelp, så fødte jeg ei datter i mars-15 :) Håper å få til et søsken til henne innen kort tid :)
 
Hei!

Mulig du er brutalt ærlig, men jeg synes kanskje du er litt hard mot deg selv? Forstår du er skeptisk/redd når du har dårlige erfaringer med sykehus-/legesystemet, men når du nå har forsøkt i snart et år, burde du kanskje ha dratt for å få en utredning. Legen kommer ikke til å si at alt er din feil fordi du er feit! Dersom en lege sier noe sånt, så burde personen ha fått sparken, har ingenting å gjøre med å jobbe med mennesker!

Du må selvsagt selv føle når du er klar for å ta tak i dette, men dersom barneønsket ditt er stort, så er det ingen tid å miste. :) Håper det går bra med deg og ønsker deg lykke til! Prat gjerne med oss andre her inne som har vært og er i samme situasjon, så kanskje føles det ikke så håpløst. :)

Takk for det :)

Neida, jeg må jo bare ta meg sammen og dra til legen dersom det ikke går av seg selv, men jeg har gitt meg selv til over nyttår med å få ut fingeren :) Er under behandling for lavt stoffskifte og har en grei lege som jeg stoler på nå, men det er et vanskelig steg å ta uansett kjenner jeg. Har ikke veldig tiltro til at helsevesenet klarer å rote frem flere medmenneskelige leger i samme område, og en utredning vil vel inkludere flere instanser enn bare fastlegen min.

Jeg har tidligere fått beskjed om at alt fra senehinnebetennelse i leggen (pga trening) til betennelse i skuldra (pga jobb) skyldes overvekten min, så skal innrømme at jeg har vanskelig for å tro at de ikke skal henge dette på den knaggen også.

Veldig kjekt å ha dette forumet for å lese om andres erfaringer og drømme seg bort litt :)
 
Takk for det :)

Neida, jeg må jo bare ta meg sammen og dra til legen dersom det ikke går av seg selv, men jeg har gitt meg selv til over nyttår med å få ut fingeren :) Er under behandling for lavt stoffskifte og har en grei lege som jeg stoler på nå, men det er et vanskelig steg å ta uansett kjenner jeg. Har ikke veldig tiltro til at helsevesenet klarer å rote frem flere medmenneskelige leger i samme område, og en utredning vil vel inkludere flere instanser enn bare fastlegen min.

Jeg har tidligere fått beskjed om at alt fra senehinnebetennelse i leggen (pga trening) til betennelse i skuldra (pga jobb) skyldes overvekten min, så skal innrømme at jeg har vanskelig for å tro at de ikke skal henge dette på den knaggen også.

Veldig kjekt å ha dette forumet for å lese om andres erfaringer og drømme seg bort litt :)

Så kjedelig hvordan helsevesenet har klart å ikke ta godt vare på deg. Jeg kan ikke forstå hvordan de kan beskylde overvekt for div. betennelser? Jeg er ansett som slank, har hatt betennelse i skuldra som har spredt seg opp og ned i arma i to måneder nå! Så man trenger absolutt ikke å få betennelser grunnet vekt?!?

Ja, forumet er godt å ha for å kunne dele latter, erfaringer, råd, håp, tanker, følelser og tro - flott å ha andre å støtte seg til som gjenkjenner mye av ens egne opplevelser, både bekreftende og ikke minst for nye muligheter. Mange fine damer, man etterhvert blir bedre kjent med også. :)

Ønsker dere lykke til, håper det kan bli en 2017-baby på dere! ❤️
 
Til dere som frykter at den biologiske tiden renner ut, vil jeg bare si at jeg har en lillesøster på 5 og mamma var nemmelig 44 år når hun ble gravid med henne:) !!
Nå er nokk ikke det vanlig å fåbbarn i den alderen, men hun kan da umulig være den eneste...;)
 
Er 32 år og prøver på nr 1. I tillegg har jeg PCOS og er overvektig regner med det kan ta tid med å bli gravid (sies det ihvertfall når man har PCOS og er overvektig) så jeg for smøre meg med tålmodighet så håper jeg at jeg blir gravid en dag.
Vekttap hjelper på. Først da vekta mi gikk ned ble jeg gravid. Nå har jeg lagt på meg igjen, og sliter som f.. med mensen og graviditet....
 
Hallo damer! Hvordan går det med alle her inne? :) Vet at noen av oss har blitt gravide og ER heldigvis fortsatt det, noen har vært gravide og dessverre mistet, og noen venter fortsatt på sine to blå.
 
Fremdeles ingen klaff her, men har vært til utredning, og begynner på første runde med Letrozol i morgen. [emoji4] Problemet her var nok tette eggledere, var på gjennomskylling av de nå nettopp, og den ene fikk de faktisk åpnet igjen, så da håper jeg det gjør at ting går vår vei nå framover. [emoji6]
 
Fremdeles ingen klaff her, men har vært til utredning, og begynner på første runde med Letrozol i morgen. [emoji4] Problemet her var nok tette eggledere, var på gjennomskylling av de nå nettopp, og den ene fikk de faktisk åpnet igjen, så da håper jeg det gjør at ting går vår vei nå framover. [emoji6]

Åh, så bra du har fått hjelp og fikk åpnet opp! :D Da får vi satse på at neste PP er the one! :)
 
Fortsatt barnløs (og over 30) hehehe.

Jeg har gjennomgått prøverørsbehandling og ble gravid, men mistet dessverre. Nå ruger jeg på et egg igjen, jeg skal ta graviditetstest om en uke, krysser fingrene.

Så leit du mistet, men supert dere har blitt rugere allerede! Håper på positiv test, lykke til! :)
 
Back
Topp