Skravletråd August 2016

Alle barn bekreftet sovende.
 
Omsider begynt på få kontroll på søvnen til storebror også skal lillebror styre. Han vil tydeligvis ikke sovne med mindre vi går og går med han samtidig som vi vugger eller tar dype knebøy:)
 
Dersom det er natteskrekk er det egentlig bare å holde ut, de er ikke våkne i det hele tatt og har ikke vondt.
Men er forferdelig for foreldrene

Ja, der virker som det ikke kan være noe annet. Hun er ikke p få kontakt med og blir verre om man tar henne opp, men er grusomt.
Nå har hun skreket 20 minutter... Er nødt å stoppe snart.

Hun var mye plaget med det noen måneder siden. Så roa det seg. Og tilbake sist måneden. Igår fikk hun det og. Da tok gubben henne over for han trodde hun vill sove med oss, sånn som vanlig. Men da ble det skriking i halvannen time

Vil ikke ha smokk, ikke dyne, ikke stryke, ingenting. Bare skrike. Ser henne på kameraet. Det er grusomt :( hun reiser seg opp, knør, ruller rundt ig styrer
 
Omsider begynt på få kontroll på søvnen til storebror også skal lillebror styre. Han vil tydeligvis ikke sovne med mindre vi går og går med han samtidig som vi vugger eller tar dype knebøy:)
Ikke den ene, så er det den andre. Skriker han om dere stopper å går?
 
Jeg tror nok en ca tiåring vet.

De lærer av hverandre, av eldre og av tv.

Men jeg synes ikke det er helt uvesentlig.

Ikke at jeg føler meg støtt av en unge som roper sånn. Men at jeg relaterer det til det som er et problem. At kvinner mange steder ikke kan gå på gata uten tilrop og bemerkninger. Som ikke er kompliment

Mulig jeg overreagerer, men kobler slik i hodet.
Skjønner hvordan du tenker:)
Ikke sikkert du overreagerer, er vel heller meg som ikke reagerer på sånt:)
Blitt så hardhudet pga jobben at jeg har sluttet å la meg reagere på sånt:)
 
Og jeg synes jeg har vært svært så "flink" som har makket meg til å sende to planlagte mailer i kveld.
Påmelding til banedans for mellomste

Og påmelding til gudstjenesten neste søndag som hun som femåringfikk spesiell invitasjon til (semesterstart, grilling,hoppeslott etc etter gudstjensten, og en liten gave/oppmerksomhet til femåringene i gudstjenesten.) Kirka her har et eller annet for nesten hvert årstrinn fra de får fireårsbok, femåringen her, førsteklasse får bok, andreklasse er de ikke noe, tredjeklasse er tårnagent og fjerdeklasse er ei anna bok igjen, femte vet jeg ikke, sjette er lys våken.... ja, det skjer stadig noe. Og så lenge ungene våre vil så følger vi det opp. Invitasjon kommer i posten i barnets navn til alle døpte barn i årskullet)
 
Skjønner hvordan du tenker:)
Ikke sikkert du overreagerer, er vel heller meg som ikke reagerer på sånt:)
Blitt så hardhudet pga jobben at jeg har sluttet å la meg reagere på sånt:)

Jeg reagerer liksom ikke personlig, mer på analytisk/meta-nivå...
 
Back
Topp