Zikaviruset

Bambi88

Forelsket i forumet
Er redd jeg kan bli smittet av det fra en nær i familien som har vært i karibien nå. Burde jeg holde meg unna? Noen som vet?
 
Etter alt jeg har fått med meg, uten å ha lest meg skikkelig opp er at dette viruset ikke smitter slik mellom person til person. Men om mannen din har blitt smitta f.eks var det å bruke gummi i.et halvt år. Mener smitten må komme direkte fra myggen. Men det.finnes en eller annen nettside for.slik info, så jeg ville prøvd å google det.

Skummelt virus! Er så glad for at Norge er for kaldt for at dette viruset skal trives
 
Det er ikke mannen min. Men min far som har vært på tur. Nå er det jo ikke sikkert han har fått zikaviruset, men er en tanke jeg har. Skal prøve å google litt
 
Etter alt jeg har fått med meg, uten å ha lest meg skikkelig opp er at dette viruset ikke smitter slik mellom person til person. Men om mannen din har blitt smitta f.eks var det å bruke gummi i.et halvt år. Mener smitten må komme direkte fra myggen. Men det.finnes en eller annen nettside for.slik info, så jeg ville prøvd å google det.

Skummelt virus! Er så glad for at Norge er for kaldt for at dette viruset skal trives
Har klima noe å si? Virus er jo ikke levende, slik som bakterier. Og mygg finnes jo overalt i verden. Men kanskje en spesiell type mygg det er snakk om?
 
Har klima noe å si? Virus er jo ikke levende, slik som bakterier. Og mygg finnes jo overalt i verden. Men kanskje en spesiell type mygg det er snakk om?

Er vel myggen som er bærer av viruset som ikke tåler norsk klima. Takker for det :)
 
Det smitter kun ved utveksling av kroppsvæsker, så du trenger ikke holde deg unna. :)
 
Så vidt jeg vet var det kun gjennom sex det kan smitte.
Og kyssing. ;)
All utveksling av kroppsvæsker.
Det er lett å teste seg for zika-virus da, så vedkommende kan bare snakke med legen sin om hvor h*n skal henvende seg for å ta en blodprøve. :)
 
Ok:) så en klem skal ikke være farlig det da .
Nei, en klem er helt ufarlig. ;)
Du kan jo be faren din ta en blodprøve, så er han sikker.
For partneren hans sin del, er det jo greit å vite om han er smittet også.
 
Hvis jeg ikke jeg får han til å ta blodprøve da? Da kan jeg evt da?
E væl ikkje mye du kan gjør visst han ikkje går med på det. Men syns nog att han bør væl ta de prøverna før sitt eget besta og partner.
 
Tror du kan ta det helt med ro, med mindre det er mannen din som har vært ute å reist.
 
Det smitter kun ved utveksling av kroppsvæsker, så du trenger ikke holde deg unna. :)
Det smitter gjennom sex og direkte fra myggen.


Interessante påstander. Hvor har dere lest dette?

For i USA kom det en rapport at det ikke var smittefare ved sex.

Andre sier det er myggen

Og noen tror det er giften de putter i drikkevannet siden viruset er spredt på noen steder og i hele landet?!
 
Back
Topp