Gravid uke 20, usikker på far. Brainstorme?

Jeg holder nok også en knapp på nr 2, men skjønner at du tror nr 1. Du finner det uansett ikke ut før du kan ta en test, så tror ikke det hjelper så mye hva vi tror...
Har det mye å si for deg hvem det er som er pappaen? Er det en av de du kunne tenkt deg å innlede et forhold med f.eks. eller er begge likestilt? Skjønner at det er frustrerende å ikke vite.
 
På meg så virker det som eggløsning har funnet sted senere og at nr 2 er faren. Ellers hadde du vært lenger på vei. Med unnfangelse den 31 så passer det med 19 uker.

Men det er ikke umulig at nr 1 er faren ved at spermen har levd en stund og ligget å ventet på egget.
 
Bare for å si det. Jeg brukte EL-tester, så viste når EL kom. Termindato tilsier at jeg hadde EL 3 dager tidligere.
 
Jeg testet også etter EL, og terminen min etter oul tilsier at eggløsning skjedde én uke før den faktisk gjorde. Så de kan ta feil.
Jeg holder og en knapp på nummer to, men vanskelig å si noe sikkert. Lykke til videre i svangerskapet, håper begge er verdige fedre. :)
 
fant det ut 29.september, var på tidlig UL 9 oktober, og da var jeg 8+1. Dvs si at baby var ca 6+1 den dagen.

Ergo skulle baby fortsatt blitt unnfanget FØR 31.August.

Og igjen, siden jeg skulle hadd mens ca 27-28 august, skal det egentlig godt gjøres for meg å bli gravid på den dagen 31.August. Og om jeg ble det typ 6-7 september, skulle foster vært yngre på tidlig UL vel?
Hvis nummer 1 er faren og du ble gravid den dagen:
ImageUploadedByBV Forum1451328324.556532.jpg
Hvis nummer 2 er faren og du ble gravid den dagen:
ImageUploadedByBV Forum1451328340.582034.jpg
 
Jeg tipper nr.1 er faren, men kan aldri være sikker før enn får tatt en dna test når det er så tett!
 
Vel.. Min termindato tilsier en sansynlig fødsel innen 8.mai-5.juni..
Ja, 5.juni er 12 dager etter terminen din 24.mai, så det vil si at hvis du ikke føder innen da, blir du satt igang :) og 8.mai er du 38+0, dvs at hvis du føder før, blir det regnet som prematur.
Nei, du må nok belage deg på en farskapstest når barnet er født hvis du vil være sikker på hvem som er faren :)
 
Ei venninne hadde samme problemet. Hun tok 3d ultrlyd (bare for å ha gjot det) og overraskelsen var stor da man bare HELT tydelig kunne se hvem som var faren! Hun ble sa glad at hun begynte å grine, for det var ikke tvil. :)

Utenom det er nok blodprøve når barnet blir født beste løsningen :) Masse lykke til!
 
Ei venninne hadde samme problemet. Hun tok 3d ultrlyd (bare for å ha gjot det) og overraskelsen var stor da man bare HELT tydelig kunne se hvem som var faren! Hun ble sa glad at hun begynte å grine, for det var ikke tvil. :)

Utenom det er nok blodprøve når barnet blir født beste løsningen :) Masse lykke til!
Hvordan klarte hun se det?
 
Man kan vel kanskje trygt si at det er mer eller mindre umulig å si hva som er hva.

Eneste jeg vet er at i de årene jeg har hatt mens, har den alltid vært i månedsskiftet. Aldri midt i måneden hvertfall..

Så jeg synes det er ekstremt merkelig om jeg skulle blitt befruktet den 31.august.

Om det er den personens barn, skulle babyen vært mellom1-2 uker yngre enn UL tilsier, og jeg skulle vært 17-18 uker på vei i dag, og ikke straks 20. Dette gir mer mening for meg. Jeg klarer ikke helt forstå hvor logikken i at far 2 er den rette kommer fra altså :/
 
Ei venninne hadde samme problemet. Hun tok 3d ultrlyd (bare for å ha gjot det) og overraskelsen var stor da man bare HELT tydelig kunne se hvem som var faren! Hun ble sa glad at hun begynte å grine, for det var ikke tvil. :)

Utenom det er nok blodprøve når barnet blir født beste løsningen :) Masse lykke til!


Jøss! Hun var heldig da! Må jo være utrolig vanskelig å se en så stor likhet på 3D vel? Og på ett spedbarn liksom.. Tror hun var ett unikum altså
 
Man kan vel kanskje trygt si at det er mer eller mindre umulig å si hva som er hva.

Eneste jeg vet er at i de årene jeg har hatt mens, har den alltid vært i månedsskiftet. Aldri midt i måneden hvertfall..

Så jeg synes det er ekstremt merkelig om jeg skulle blitt befruktet den 31.august.

Om det er den personens barn, skulle babyen vært mellom1-2 uker yngre enn UL tilsier, og jeg skulle vært 17-18 uker på vei i dag, og ikke straks 20. Dette gir mer mening for meg. Jeg klarer ikke helt forstå hvor logikken i at far 2 er den rette kommer fra altså :/
ImageUploadedByBV Forum1451338992.197301.jpg
Ut fra termindatoen din skjedde unnfangelsen 29. august. Jeg mener å ha lest at sperm kan leve opp til en uke og vente på egg, men at de skulle leve nesten 14 dager høres mindre sannsynlig ut enn at du har fått termindato et par dager feil ut fra faktisk unnfangelse.

Men, som du sier, ut fra hvordan syklusen din pleier å være så gir det mening med eggløsning rundt den 15. Men om du hadde eggløsning på den tiden burde du vært lenger på vei nå;
ImageUploadedByBV Forum1451339237.870553.jpg

Er nok bare en farskapstest som kan gi deg svaret da, desverre.
 
Man kan vel kanskje trygt si at det er mer eller mindre umulig å si hva som er hva.

Eneste jeg vet er at i de årene jeg har hatt mens, har den alltid vært i månedsskiftet. Aldri midt i måneden hvertfall..

Så jeg synes det er ekstremt merkelig om jeg skulle blitt befruktet den 31.august.

Om det er den personens barn, skulle babyen vært mellom1-2 uker yngre enn UL tilsier, og jeg skulle vært 17-18 uker på vei i dag, og ikke straks 20. Dette gir mer mening for meg. Jeg klarer ikke helt forstå hvor logikken i at far 2 er den rette kommer fra altså :/
Skjønner det er vanskelig, men din uke 19 er babyens uke 17. Dvs at når du er 19 uker - som nå -så er det 17 uker siden babyen ble til. Og det stemmer jo med slutten av august. Men som nevnt, egget kunne blitt befruktet tidligere og dermed gått inn i dvale noen uker før det fortsatte å utvikles så det fortsatt er nummer 1 som er faren. Det skjer yderst sjelden, men det skjer.
 
Men folkens. Tenk på dette. Jeg er 19+4 i dag. Babyen er 17+4.

Regner man tilbake 17+4 dager fra i dag, kommer man til 27.august, som da vil være unnfangelsedagen. MEN dette er kun basert på OM det faktisk skiller hele 2 uker mellom meg og baby, noe det sansynligvis ikke gjør. La oss si at det skiller 9 dager, eller bare 7. Da er plutselig unnfangelsen 20-22 august. Noe som stemmer mye bedre overens med samleie 15. august og evt eggløsning på den tiden (som også stemmer bedre med den syklusen jeg kjenner meg selv best for å ha) for meg, så gir det mer mening at babyen sansynligvis er litt eldre enn 17+4 (altså nærmere meg enn 2 ukers mellomrom) enn at UL skulle slått så feil at babyen er 1 -2 uker yngre enn hva man tror for øyeblikket. Ikke bare skulle jeg vært mindre på vei, men babyen skulle vært yngre. OG, det er i tilegg lite sansynlig at jeg plutselig har eggløsninng, på det tidspunkte (31.aug.) jeg ellers ville hadd mens til vanlig. og blir gravid, på DEN dagen.. Fordi det er det dere sier at jeg måtte blitt, om det skal stemme med hvor langt jeg er på vei nå, som jo da ikke har endret seg på 3 ultralyder, 1 i uke 8, 1 i uke 13, og en nå 22.12 da jeg var 18+5.

Er det seriøst ingen av dere som er skeptisk til at jeg skulle kunnet blitt gravid på akkurat den 31.aug. Og babyen hadde begynt å vokse f.o.m da?

Kontra at babyen kanskje er nærmere meg i mine 19+4 uker, enn at vi absolutt er skilt med akkurat 2 uker?
 
Ei venninne hadde samme problemet. Hun tok 3d ultrlyd (bare for å ha gjot det) og overraskelsen var stor da man bare HELT tydelig kunne se hvem som var faren! Hun ble sa glad at hun begynte å grine, for det var ikke tvil. :)

Utenom det er nok blodprøve når barnet blir født beste løsningen :) Masse lykke til!

Det er rett og slett skikkelig fascinerende!
Og gjør at jeg tror vi må bestille en time til 3D. Ikke fordi jeg er usikker på hvem faren er, men det ville jo vært utrolig gøy om han lignet allerede nå :happy:
 
Men folkens. Tenk på dette. Jeg er 19+4 i dag. Babyen er 17+4.

Regner man tilbake 17+4 dager fra i dag, kommer man til 27.august, som da vil være unnfangelsedagen. MEN dette er kun basert på OM det faktisk skiller hele 2 uker mellom meg og baby, noe det sansynligvis ikke gjør. La oss si at det skiller 9 dager, eller bare 7. Da er plutselig unnfangelsen 20-22 august. Noe som stemmer mye bedre overens med samleie 15. august og evt eggløsning på den tiden (som også stemmer bedre med den syklusen jeg kjenner meg selv best for å ha) for meg, så gir det mer mening at babyen sansynligvis er litt eldre enn 17+4 (altså nærmere meg enn 2 ukers mellomrom) enn at UL skulle slått så feil at babyen er 1 -2 uker yngre enn hva man tror for øyeblikket. Ikke bare skulle jeg vært mindre på vei, men babyen skulle vært yngre. OG, det er i tilegg lite sansynlig at jeg plutselig har eggløsninng, på det tidspunkte (31.aug.) jeg ellers ville hadd mens til vanlig. og blir gravid, på DEN dagen.. Fordi det er det dere sier at jeg måtte blitt, om det skal stemme med hvor langt jeg er på vei nå, som jo da ikke har endret seg på 3 ultralyder, 1 i uke 8, 1 i uke 13, og en nå 22.12 da jeg var 18+5.

Er det seriøst ingen av dere som er skeptisk til at jeg skulle kunnet blitt gravid på akkurat den 31.aug. Og babyen hadde begynt å vokse f.o.m da?

Kontra at babyen kanskje er nærmere meg i mine 19+4 uker, enn at vi absolutt er skilt med akkurat 2 uker?

Det er umulig å si noe sikkert.
Finnes det noen måte å teste på før barnet kommer?
 
Back
Topp