Ammer dere fortsatt ?.

minesotesma

Elsker forumet
Februarlykke 2015
Maiblomstene 2016
Eller har dere slutter ? Når planlegger dere evt og slutte ? Eller hva gir dere istedenfor ? Må de få mm/mme helt til de er 12 mnd ? Mi jente biter utrolig mye , det er sårt og kjenner jeg gruer meg litt når jeg skal Amme Ho, ho tøyser veldig mye med puppen og vil helst ha fri forsyning at puppen er tilgjengelig alltid Og ho små spiser ofte. Er også gravid i uke 19 så veldig ømme pupper i tillegg.. noen andre som har det sånn ? Som kanskje har noen tips ? ! Ho er glad i mat også da så ho spiser brød osv.
 
Hmm høres ikke greit ut. Jeg ville stoppet henne hvis hun bet og ikke gi noe mer på en stund. Ellers vente litt lengre mellom måltidene så hun faktisk er sulten og spiser ordentlig?
Jeg ammer fremdeles. Ammer morgen, ettermiddag (jobber ) og kveld. Merker det at etter jeg begynte å jobbe så har melken gått ned. Og han har vært litt mindre interessert i pupp enn tidligere. Her er han helt rolig på puppen når vi ligger i sengen og når jeg kommer hjem om ettermiddagen. Når han ikke er like tørst så snur han hode mange steder og klarer ikke helt å konsentrere seg. Han har også fått får seg at han kan spise pupp på alle 4 eller stående på 2 bein. Det føles slitsomt nå, men tenker det er en fase som går over. Planen er å amme til han er 1 år. Det er kun pga ammefri på jobb jeg vil amme lengst mulig.
 
I din situasjon ville jeg kuttet ned på amming til morgen og kveld først. Kanskje det blir slutt på bitingen? Hvis bitingen fortsatte ville jeg sluttet Jeg ammer fortsatt. Har ammet de to andre i 16 mnd, så tror det blir det samme denne gangen også.
 
Mi nekta å ta puppen på dagtid når hun var rundt 3 mnd, ble bare tull og ikke noe hyggelig stund for noen av oss så da gikk jeg over på fullpumping. Hun tok da puppen på natta men ves 4 mnd nekta hun den da også, da begynte vi gradvis å tilføre mme fordi det begynte å tære på meg med all pumpingne natt og dag. Ved 5-6 mnd fikk hun kun mme.
 
Ammer fortsatt, men tenker å kutte etter jul da jeg skal i gang med nytt ivf forsøk og ikke kan amme pga medisiner. Spent på hvordan avvenningen går!
 
Her er det pupp 6 gang i våken tilstand + småsup innimellom, og alt fra 2-4 gang på natten... Snart 10 mnd,- ammet storebror til 18 mnd og blir nok det samme denne gang, om interessen er der
 
Her blir det kun amming på natten (ca 2 ganger).
Har prøvd SÅ mange ganger på dagtid, men ho bare biter!!!!å smiler etterpå.....onskapsfull.....hehe....
så tenker det at ho er strax 10 måneder, fortsetter å amme på natt, så får ho vanlig mat på dagtid...
å ho legger på seg det ho skal, så tror det er ok?
Før i tiden ammet de jo ca 6 mnd, så var det grøter, vellinger, vanlig ku-melk osv, og null pupp, og det har jo blitt folk av de også☺☺hehe...
 
Ja 4-5 ganger i døgnet. Han får bestemme selv men etter fylte 2 år blir det nok ikke at jeg ammer
 
Ammer ca 3-4 ganger iløpet av dagen. Om natta blir det endel, vi samsover og puppen er lett tilgjengelig. Tenker å la henne få så lenge hun vil ha. Men det er klart, begynner hun å bite så spørs det om det ikke blir mammastyrt avvenning Ikke noe problem så langt.
 
Still going strong her også! Kanskje opp til 8 ganger i døgnet på det meste, vil jeg tro. Min biter ikke, men hadde nok vært mye mer restriktiv med puppen hvis den ble brukt som tyggeleke. Kanskje du kan begynne å tilby sjeldnere og heller gi vann, sånn at hun spiser mer når hun først får?
 
Takk for svar☺☺var på helsestasjonen på 10mnd kontroll, og jordmor sa da at siden vekt og alt var som det skulle, kunne jeg begynne med avvenning av amming på natt fra 2 til 1 gang (det tærer visst veldig på tennene og emaljen at de får melk på natt uten å pusse + at jeg kunne få mer enn 2-3timer sammenhengende søvn)- burde heller gi vann på natt etter tannfrembrudd.
så prøver dette...gir 1 gang på natt, så spiser ho vanlig mat på dagen.
Ho mente au at siden ho bare biter å tygger på puppen, skulle jeg ikke utsette meg for dette (evt sår, infeksjon, osv). så lenge vekt o.l er som det skal. (Går ho mye ned i vekt, skulle jeg begynne med mme☺☺)
Skrev bare alt her...si ifra hvis noe virker fryktelig galt da!☺☺
 
Takk for svar☺☺var på helsestasjonen på 10mnd kontroll, og jordmor sa da at siden vekt og alt var som det skulle, kunne jeg begynne med avvenning av amming på natt fra 2 til 1 gang (det tærer visst veldig på tennene og emaljen at de får melk på natt uten å pusse + at jeg kunne få mer enn 2-3timer sammenhengende søvn)- burde heller gi vann på natt etter tannfrembrudd.
så prøver dette...gir 1 gang på natt, så spiser ho vanlig mat på dagen.
Ho mente au at siden ho bare biter å tygger på puppen, skulle jeg ikke utsette meg for dette (evt sår, infeksjon, osv). så lenge vekt o.l er som det skal. (Går ho mye ned i vekt, skulle jeg begynne med mme☺☺)
Skrev bare alt her...si ifra hvis noe virker fryktelig galt da!☺☺

Om du ikke ønsker å amme mer på natten, så er jo ikke det en nødvendighet lenger. Det helsesøsteren din mener om tannfrembrudd og amming stemmer ikke med de nasjonale rettningslinjene fra helsedirektoratet. Du kan jo lese mer om det på denne linken; http://www.ammebloggen.no/blog/2015/03/når-må-man-egentlig-slutte-med-nattamming.html

Jeg har også en frøken som biter, og har blitt biti til blods flere ganger. Jeg har prøvd å slutte, men jeg får ikke i hun annen væske.... Jeg ammer kun kveld, natt og morgen når hun er trøtt, på dagtid bare biter hun. Jeg leste tipsene fra ammehjelpen om tegn på når hun kommer til å bite, og det stemmer veldig bra. Får du i din annen væske? I såfall hva? vil gjerne avvenne jeg også, men det er vanskelig
 
Om du ikke ønsker å amme mer på natten, så er jo ikke det en nødvendighet lenger. Det helsesøsteren din mener om tannfrembrudd og amming stemmer ikke med de nasjonale rettningslinjene fra helsedirektoratet. Du kan jo lese mer om det på denne linken; http://www.ammebloggen.no/blog/2015/03/når-må-man-egentlig-slutte-med-nattamming.html

Jeg har også en frøken som biter, og har blitt biti til blods flere ganger. Jeg har prøvd å slutte, men jeg får ikke i hun annen væske.... Jeg ammer kun kveld, natt og morgen når hun er trøtt, på dagtid bare biter hun. Jeg leste tipsene fra ammehjelpen om tegn på når hun kommer til å bite, og det stemmer veldig bra. Får du i din annen væske? I såfall hva? vil gjerne avvenne jeg også, men det er vanskelig

Godt å høre det ikke bare er mi som biter!!☺
ho drikker vann, har også fått juice (sånn for barn) av å til. Må bare prøve å prøve, så går det nok☺☺kanskje bytte tutekopp/flaske?
 
Godt å høre det ikke bare er mi som biter!!☺
ho drikker vann, har også fått juice (sånn for barn) av å til. Må bare prøve å prøve, så går det nok☺☺kanskje bytte tutekopp/flaske?
Åneida, ikke bare din som biter o_O så de hadde noe pæredrikk ogsånt på butikken, får prøve det:happy: hun tar ikke engang mm på flaske eller tutekopp utenom måltider. Drikker maks 25 ml vedsiden av måltidet
 
Her slutta vi helt med amming da lillebror var ca 8,5 mnder. Var han selv som slutta, var ikke noe intr i puppen. Fikk beskjed av helsesøster at siden vi ikke ammet lengre så måtte han få mme å drikke til maten frem til han passerte året, ungen måtte jo ha melk. Her gir jeg vann til maten, for hvis han får mme så drikker han opp alt på en gang også spiser han mindre mat. Så han får heller litt mme en gang i blandt som "mellommåltid"
 
Her slutta vi helt med amming da lillebror var ca 8,5 mnder. Var han selv som slutta, var ikke noe intr i puppen. Fikk beskjed av helsesøster at siden vi ikke ammet lengre så måtte han få mme å drikke til maten frem til han passerte året, ungen måtte jo ha melk. Her gir jeg vann til maten, for hvis han får mme så drikker han opp alt på en gang også spiser han mindre mat. Så han får heller litt mme en gang i blandt som "mellommåltid"
Hva gjorde han når han ikke var interessert? Snur seg vekk?
 
Back
Topp