Vinterklær i bilstolen

Fireåringen får på ullgenser og jakke når vi går til bilen. Tykk jakke tas av før beltet tas på.
Lillebror på 4 uker har en wrap laget av ullpledd som vi tar rundt ham i bilsetet (hull i bakdelen til selene) før vi bærer setet ut i bilen. Åpner pleddet når bilen er god og varm, men rekker som regel fram til barnehagen før det ;)
1385995b25c8b14bfeadd812b921fbb3
 
Hvis du har mulighet til å ha bilen rett utenfor huset, så kan du ha en løs kupévarmer med en billig timer, koblet til strøm. Koster ikke all verdens på clas.
Husker ikke hva vi betalte. Men er verdt hver krone! Vi har ikke garasje, så å komme til varm bil og slippe og skrape is er gull verdt :)

Takk for tips. Må undersøke litt... :) mye mer praktisk med oppvarmet bil!
 
Vi har vebasto i begge bilene, Helt genialt :)


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Vi har heldigvis garasje under huset, så blir ikke så veldig kaldt i bilen.

Men vi bruker jakker på kort tur på skole/bhg... Men på lengre turer tar vi av og bruker ulljakke ;-)
 
Bruker en tynn ulldress. Bilen står rett utenfor inngangsdøren.
 
Eg hadde voksi pose til Nr 2. Ho er september barn. Så var kaldt fra dag 1. Inni voksi posen hadde vi strikke sett i ull. Og vis det blei varmt i bilen åpna eg på kjøreposen.
Ho var med meg hver dag i barnehagen. Så var mye ut og inn av bilen. Nr 1 hadde eg teppe. Og forvarma bilen.Men vi var lite på tur i bil. For eg hadde ikkje lappen når ho var liten.
Nå venter vi april baby. Tenker vi bruker strikkesett i ull + teppe da. Evt mindre om det er varmt. Når eg skal ut døra med 3 barn om morgene har eg ikkje mulighet og starte bilen før vi går. Men det er som regel ikkje frost her i april :)
 
Eg hadde voksi pose til Nr 2. Ho er september barn. Så var kaldt fra dag 1. Inni voksi posen hadde vi strikke sett i ull. Og vis det blei varmt i bilen åpna eg på kjøreposen.
Ho var med meg hver dag i barnehagen. Så var mye ut og inn av bilen. Nr 1 hadde eg teppe. Og forvarma bilen.Men vi var lite på tur i bil. For eg hadde ikkje lappen når ho var liten.
Nå venter vi april baby. Tenker vi bruker strikkesett i ull + teppe da. Evt mindre om det er varmt. Når eg skal ut døra med 3 barn om morgene har eg ikkje mulighet og starte bilen før vi går. Men det er som regel ikkje frost her i april :)
Hva har du på de større barna? :)
 
Bruker en varm og god bilstolpose vi, og ullklær når det er kaldt :) Men lille er bare en måned enda!
 
Leafen setter vi på forvarme fra app på mobilen ;) Volvoen blir veldig fort varm, starter den og setter på sånn "boost" med varmluft på frontvinduet og den varmer bilen kjapt bare mens jeg skraper inn og koster bilen.

Ellers bruker jeg mest ulltøy istedenfor "bobletøy". Det går også an å ha et teppe over barnet.
 
Har et tunt saueskinn i bunnen, setter henne ned i stolen, tar av henne jakka, da har hun ullundertøy og fleece eller ullgenser på. Så legger jeg ullteppe rundt henne som jeg har med innefra og er deilig og varmt :) Bilen blir jo varm på 5 minutter så det går helt fint.
 
Har et tunt saueskinn i bunnen, setter henne ned i stolen, tar av henne jakka, da har hun ullundertøy og fleece eller ullgenser på. Så legger jeg ullteppe rundt henne som jeg har med innefra og er deilig og varmt :) Bilen blir jo varm på 5 minutter så det går helt fint.
Min bil blir aldri varm!! Men har bestilt service nå da...
 
Back
Topp