Veien mot drømmenurket med litt hjelp

VictoriaH

Ventende
Assistert-jentene
August 2018
Oktobergull 2022
Litt om oss

Jente født 1994, med PCOS og en kranglete kropp. Møtte min kjære desember 2013 og i mai 2015 startet vi prøvingen på ordentlig. Utredet for PCOS med blant annet lapraskopi og tilhører fra august 2016 Porsgrunn fertilitetsavdeling. Både jeg og mannen er studenter (jeg har i tillegg fast jobb i 50 prosent stilling), men så lang tid dette tar er jeg nok ferdig med studiene innen en baby ankommer. Vår reise har hittil vært lang og tung, men er nok definitivt verdt det den dagen vi setter der med et lite nurk i armene. Og har mye støtte i mange fine damer her inne, som jeg ikke ville ha byttet ut med noe annet :) Per april 2017 har vi hatt trolig minst 2 kjemiske og 1 SA, men fortsatt ingen spire som vil sitte fast helt til mål.

September 2015 til juni 2016 prøvde vi med piller (pergotime og letrozol) hos privat gynekolog. Gav 2 kjemiske, men lite annet. August og oktober 2016 hadde vi inseminasjon i Porsgrunn, som begge var negative. Desember 2016, første IVF og 13 egg ut. Kun 1 overlevde til dag 3, negativt forsøk. Andre ICSI/IVF februar 2017 gav 4 egg, 1 blasto inn og to fine streker, men dessverre endte det dårlig 4+3. Tok så flere hormonkurer mars til juli 2017 uten klaff. August hadde vi forsøk nummer 3 med ICSI, 22 egg ut og overstimulert (måtte på AHUS), men dessverre ingen egg som ville utvikle seg videre.

Så kom vi til november 2017, måneden ting heldigvis skulle bli bedre. Lang protokoll og 4 uttak gav 4 fine egg hvor 2 utviklet seg til blasto. 1 inn i magen som fortsatt er der snart 4 uker senere og 1 egg på frys. Termin 06.08.2018 :)

Leah kom i stor fart og hadde dårlig tid allerede 27+2 på vei 07.05.2018 ❤️ (tråd: https://forum.babyverden.no/threads/velkommen-til-verden-leah.1930324/)​
 
Last edited:
Ahh! Kjenner deg igjen fra et annet forum :)
Velkommen til babyverden :)
 
Ahh! Kjenner deg igjen fra et annet forum :)
Velkommen til babyverden :)

Ja, møtt et par derifra her :p Tror jeg kjenner deg igjen også ;)

Takk - vært medlem en stund nå da :) Men første pp nå endelig :D
 
Ja! Prøvd siden 2012 ca. Pcos. Hatt en SA. Venter på ivf nå :)

Oi, huff.. Høres ikke greit ut.. Det er liksom min skrekk.. Men alt ordner seg nok for oss begge :)
 
CD 12-13 (litt usikker)

Wiii, endelig fått antydning til EL på LH test og har masse masse ekkelt, slimete eggløsningsslim :D

ImageUploadedByBV Forum1434635908.351480.jpg


Skal teste videre ikveld og imorgen, men viser trolig da at EL er på vei :D Overlykkelig, og gleder meg ekstra masse til hyttetur alene med mannen i helgen! Da blir det masse happy humping :)
 
Last edited:
CD 15

Fortsatt kjempesvake EL-tester, tester siden onsdag (morgen, dag og kveld).. Håper EL kommer..

ImageUploadedByBV Forum1434809527.924897.jpg
 
Last edited:
CD 16

Mine EL tester fra CD 13 til idag:

ImageUploadedByBV Forum1434916212.787998.jpg


De er blitt sterkere, men fortsatt ikke like sterk som kontrollstreken. Livmorstappen er nå hard (kjenner tuppen) og kun litt blankt utflod. Hadde EL slim fra onsdag kveld til fredag cirka.

Håper på sterkere strek snart :)
 
Last edited:
CD 30

1 dag over IKM, ingen TR ennå, men kjenner noe er på gang (håper jeg). Litt redd for å få en laaaang syklus, så håper tanta kommer så vi kan starte ny prøveperiode.

Negativ test søndag (8 dpo), torsdag (12 dpo) og idag (15 dpo) uten antydning til strek.

Da er det bare å vente på tanta.
 
Last edited:
CD 35

Ingen TR ennå, negativ graviditetstest, negativ LH-test (prøver alt ja).. Redd for at det er PCOS som tuller det igjen og venter "spent" på om kroppen har valgt å gi meg en 200-300 dagers syklus igjen :( :(

Vurderer gå til privat gynekolog i august om TR ikke er kommet innen det. Har time hos offentlig i begynnelsen av november, men syns det er lenge å vente på at ingenting skjer :arghh:
 
Jeg tror kanskje du tror jeg er en annen en? :p Hvis du tenker på samme brukernavn som på det andre forumet, så er det ikke samme person ;) Hehe
 
Jeg tror kanskje du tror jeg er en annen en? :p Hvis du tenker på samme brukernavn som på det andre forumet, så er det ikke samme person ;) Hehe
Hm, godt mulig :p
 
CD 67
Ahh, nå er jeg lei! Hadde antydning til svak strek på en test jeg tok random på lørdag samt en strek på søndagens test, men gårsdagens og dagens test er blendahvite.. :( Skulle vært i 3. pp, men sitter stuck i 1. pp med laaaaang syklus :shifty:

Lørdagens test:

imageuploadedbybv-forum1439128366-351463-jpg.130012


Søndagens test:

imageuploadedbybv-forum1439136214-172544-jpg.130022


Mandagens test (pluss digital):

imageuploadedbybv-forum1439196185-373701-jpg.130113


imageuploadedbybv-forum1439196202-639189-jpg.130114


Dagens test (har dessverre ikke bedre bilde, og har kastet testen):

imageuploadedbybv-forum1439282243-642909-jpg.130305
 
Last edited:
CD 77
Nå er jeg passe lei.. Skulle i teorien vært 6-7 dpo, men tviler på at jeg har hatt EL denne gangen også :banghead:

Tok blodprøve igår på dag 20 (i teorien) for å sjekke progesteronnivåene, så blir spennende hva gynekologen velger å gjøre når han får resultatene. Håper på pergotime, men vet aldri med den gynekologen. Han vil sikkert prøve seg på at jeg skal ta samme prøve om 4 uker igjen, men da setter jeg ned foten. Jeg kjenner min egen kropp og vet at jeg kun ytterst sjelden har EL, og da braker tanta løs 2 uker senere i full styrke. :grumpy:
 
Last edited:
CD 79, 50 dager siden opprinnelig IKM
Har hatt utrolig ømme pupper siste dagene (spesielt høyre side), og stikninger nederst i magen. Håper håper dette er et godt tegn (kanskje tidlige symptomer :D) på at noe er på ferde :dummy: Nærmer meg snart 3-sifret syklus, så hadde vært greit med enten TR eller positiv test. Første prøveperiode fortsatt, men vi har nå snart prøvd 3 måneder uten å komme noen vei. Ellers er parforholdet mellom meg og mannen så som så. Vært lite futt i sengen den siste tiden. Begge er slitne, og ser liksom ikke "poenget" med sex når sannsynligheten for EL er minimal. Men det blir vel kanskje bedre? :rolleyes:

Veldig spent på svar angående blodprøven. Tenkte ringe inn for resultatene imorgen ettermiddag eller på tirsdag. Håper på pergotime om prøvene ikke er tilfredsstillende i forhold til EL :)
 
Last edited:
CD 77, 50 dager siden opprinnelig IKM
Har hatt utrolig ømme pupper siste dagene (spesielt høyre side), og stikninger nederst i magen. Håper håper dette er et godt tegn (kanskje tidlige symptomer :D) på at noe er på ferde :dummy: Nærmer meg snart 3-sifret syklus, så hadde vært greit med enten TR eller positiv test. Første prøveperiode fortsatt, men vi har nå snart prøvd 3 måneder uten å komme noen vei. Ellers er parforholdet mellom meg og mannen så som så. Vært lite futt i sengen den siste tiden. Begge er slitne, og ser liksom ikke "poenget" med sex når sannsynligheten for EL er minimal. Men det blir vel kanskje bedre? :rolleyes:

Veldig spent på svar angående blodprøven. Tenkte ringe inn for resultatene imorgen ettermiddag eller på tirsdag. Håper på pergotime om prøvene ikke er tilfredsstillende i forhold til EL :)
Spennende! :)
 
CD 81
Idag fikk jeg endelig prøvesvarene mine fra gynekologen. Blodprøven bekrefter at jeg ikke har hatt EL denne måneden da progesteronnivået var under 5 på dag 20. Jeg fikk derfor resept på provera som jeg skal gå på i 10 dager før jeg skal gå på pergotime CD 3 til 7 :) Etter det blir det mest sannsynlig ultralyd på CD 10 eller 11 for å se om det ligger modne egg i eggstokken. Og om det er fler enn ett :rolleyes:

Litt spent nå ja :nailbiting::nailbiting:

Ny IKM er planlagt 2. oktober, men vi satser på å sitte med positiv test den dagen :dummy::dummy:

Skjermbilde 2015-08-25 kl. 17.32.11.png
 
Last edited:
CD 81
Idag fikk jeg endelig prøvesvarene mine fra gynekologen. Blodprøven bekrefter at jeg ikke har hatt EL denne måneden da progesteronnivået var under 5 på dag 20. Jeg fikk derfor resept på provera som jeg skal gå på i 10 dager før jeg skal gå på pergotime CD 3 til 7 :) Etter det blir det mest sannsynlig ultralyd på CD 10 eller 11 for å se om det ligger modne egg i eggstokken. Og om det er fler enn ett :rolleyes:

Litt spent nå ja :nailbiting::nailbiting:

Ny IKM er planlagt 2. oktober, men vi satser på å sitte med positiv test den dagen :dummy::dummy:

Vis vedlegget 132511
Spennende. Krysser fingrene for at det er dette som skal til for dere. :D Masse lykke til.
 
Back
Topp