Mme-tråden

Etter jeg har varmet vann og tatt i pulver hvor lenge holder den flaska i romtemp da??
Den holder ikke seg så lenge bra I romtemperatur før det lukter surt av melken men om du setter den I kjøleskap holder den seg I et døgn :)
 
Hvor raskt vil man merke bedring/forverring ved å bytte mme? :) Vår fikk NAN på sykehuset, sprutgulpet og fikk vondt i magen + grønn avføring.. Har brukt hipp siden. Men pga mye luft i magen og magevondt vurderer vi nå å prøve NAN igjen for å se. Lurer derfor på hvor lenge vi skal prøve? :)
 
Hvor raskt vil man merke bedring/forverring ved å bytte mme? :) Vår fikk NAN på sykehuset, sprutgulpet og fikk vondt i magen + grønn avføring.. Har brukt hipp siden. Men pga mye luft i magen og magevondt vurderer vi nå å prøve NAN igjen for å se. Lurer derfor på hvor lenge vi skal prøve? :)
Dette lurer eg også på! Vi har brukt NAN hele tiden og idag kjøpte vi et annet merke.
 
Jeg har prøvd ulike merker. Først holle som er økologisk fra helsekost. Den smaker godt (syntes jeg) har en snill ingrediensliste og mini likte den godt også. Men den er dyr! Og hun ble litt hard i magen av den.
Hipp ga mye gulp og vesla likte den ikke noe særlig. NAN er faktisk vinneren her.. :)
Skulle ønske holle var rimeligere...
 
Jeg bruker alltid opp hele pakken før jeg dømmer den ;)
 
114,- for 400g
 
Vår blir veldig hard I magen av NAN og sliter med magen pga dette.. så vi tenkte å prøve ut noe nytt.. ka kostet holle pr pakke?


Gutten min ble veldig hard i magen av NAN også, hadde bare bæsj annenhver/hver tredje dag.. Så byttet til hipp på torsdag og han har siden da vært bedre og virker mye mer fornøyd :)
 
Her brukte vi også NAN i starten og hadde en baby med mye luft i mage og veldig grønn, løs og illeluktende avføring. Byttet til collett. Hadde da en overgangs periode på to dager hvor hun var svært urolig i kroppen, luftig og vansker med å sove. Hardt når det stod på, men resultatet etter to dager var en mye mer fornøyd baby. Hun startet med jevnt avføringsmønster. Fikk rett konsistens og farge. Så veldig fornøyd med collett nå trenger vi ikke en gang å bruke malt i melken slik vi måtte med NAN
 
En flaskerelatert utfordring har dukket opp - hvordan skal man få sterilisert flaskene på (ferie)tur? Vi har planer om å dra på tur og bo på hotell i løpet av sommeren, men hvordan skal vi da få ordnet det praktiske med sterilisering av flasker og lignende? Noen med erfaring? :)
 
En flaskerelatert utfordring har dukket opp - hvordan skal man få sterilisert flaskene på (ferie)tur? Vi har planer om å dra på tur og bo på hotell i løpet av sommeren, men hvordan skal vi da få ordnet det praktiske med sterilisering av flasker og lignende? Noen med erfaring? :)

lå en tråd med masse fornuftig svar under 'livet med barn' :)
 
Hvor lenge etter babyen har fått en flaske med mme er det i kroppen? Sånn med tanke på hvor lenge de kan reagere hvis de ikke tåler den?
 
Hvor lenge etter babyen har fått en flaske med mme er det i kroppen? Sånn med tanke på hvor lenge de kan reagere hvis de ikke tåler den?

Svarer selv om jeg egentlig ikke vet. Men mini var veldig urolig og gråt masse. Prøvde ny mme og det ble stor forandring fra første flaske her.
 
Svarer selv om jeg egentlig ikke vet. Men mini var veldig urolig og gråt masse. Prøvde ny mme og det ble stor forandring fra første flaske her.
Ammer egentlig men fikk en flaske den ene kvelden. Å har gulpa masse dagene etter å hatt mye luft. Bare derfor jeg lurte.
 
Ammer egentlig men fikk en flaske den ene kvelden. Å har gulpa masse dagene etter å hatt mye luft. Bare derfor jeg lurte.

Åja. Da hjalp kanskje ikke svaret mitt så veldig mye :) Men skulle ikke tro at en flaske mme har noe å si flere dager senere.
 
Brukte hipp de første 4 ukene, så gikk jeg over til nan. Hun sover mye bedre , virker mer fornøyd og gulper mindre faktisk. Trodde hippen skulle være "snillere" med magen enn nan, men her har det vært omvendt.
 
Vi har begynt med malt ekstrakt, men lurer på om vi skal ha det i hver flaske? :-/
 
Vi har begynt med malt ekstrakt, men lurer på om vi skal ha det i hver flaske? :-/
Du må nok bare prøve deg frem og se hvordan babyen reagerer. Her behøver hun bare i en flaske om dagen. Storesøter måtte få i alle flaskene.
 
Back
Topp