Øm i magen.

Lill1985

Forelsket i forumet
Regner med at dette er normalt er så øm i magen ubehagelig å ta der og ubehagelig å ha klær på som strammer. Faktisk til tider skikkrlig vondt er nå akkurat 14 uker ( tom joggebukse) håper på noen svar
 
Jeg er 13+5 og er ordentlig øm nederst i magen selv. Tror det er normalt, men har ikke noe å sammenligne med da jeg er førstegangs :) men alt er nok bra :)
 
Tenkte akkurat på å spørre om det samme, 15+1 og førstegangs:) synes stadig det er "press" i magen, virker som den vokser i rekordfart om dagen. Så og si alt trykk mot den er ubehagelig. Jeg satser på at det er normalt, så lenge det ikke er veldig smertefullt?
 
Begynte med mamnabukser i uke 10 fordi det var ubehagelig og jeg ble kvalm av å ha noe stramt. Kan ikke si hva som er normalt eller ikke, men det høres ut som slik jeg var. Livmoren vokser jo, og det er begrenset med plass når den ligger så langt ned. Mye bedre nå, er i uke 15.
 
Har hatt det sånn siden jeg ble gravid, er fjerdegabgs og jordmor mente at magen strekker seg fortere ved flergangs, hyler hver gang jeg blir undersøkt på magen:p hehe og vond å ta på:p
 
Jeg er også øm i magen og når jeg nyser eller hoster kjennes det nesten ut som sene strekk på sidene. Jordmor sa det var helt normalt. Jeg skal handle meg mamma bukser til uka for er skikkelig ubehagelig med vanlige bukser. Deilig og komme hjem etter man har vært ute og hoppe rett i pysj eller joggebukse :)
 
Jeg også har brukt mammabukser siden uke 11. Er 16+3 nå. Godt det ikke bare er meg altså. Syns ikke de sitter så godt enda, så det beste som finnes er joggebukser :)
 
Regner med at dette er normalt er så øm i magen ubehagelig å ta der og ubehagelig å ha klær på som strammer. Faktisk til tider skikkrlig vondt er nå akkurat 14 uker ( tom joggebukse) håper på noen svar

Hadde tenkt til å skrive noe om det selv! Når jeg kjenner nederst på magen er det ubehagelig og ømt. Bruker et fåtall av jeansene mine. Noen ganger når jeg nyser så strammer det seg og strekker veldig, det har vært vondt. Men hørt det er ligamentsmerter, så det strekkes nok bare godt der nede. Er 13+3 i dag!
 
Jeg er også øm i magen og når jeg nyser eller hoster kjennes det nesten ut som sene strekk på sidene. Jordmor sa det var helt normalt. Jeg skal handle meg mamma bukser til uka for er skikkelig ubehagelig med vanlige bukser. Deilig og komme hjem etter man har vært ute og hoppe rett i pysj eller joggebukse :)
Den "senestrekken" sliter jeg også med. Ubehagelig! Og problematisk til tider.. spesielt når man kjører bil! :p
 
Sliter skikkelig i dag! Er på jobb men klarer knapt å sitte på stolen fordi det strekker veldig i hele venstre siden. Skikkelig øm og hardt å ta på. Pleier slikt å vare lenge av gangen? Har hørt at man er mer plaget i andre og tredje svangerskap. Kan ikke huske at det var sånn når jeg ventet førstemann.
 
Boyfriendjeans er redningen min! Fantastisk behagelig å gå i, og strammer ikke verken når jeg sitter eller går :D
 
Jeg husker ikke jeg hadde slik med 1. med 2 mann vokste livmoren i rakkett fart og dette er 3 og er over 6 år siden siste ble født men merker nå også at jeg vokser fortere spesielt den siste uken. Og det strekkes og stikkes som bare det.. Er sikkert forskjellig fra folk til folk men jeg merker godt at det skjer mye mer tidligere enn med 1 :)
 
Sånn lyskestrekk/senestrekk får jeg også nesten hver gang jeg reiser meg eller snur meg fort i sengen, det er visst helt normalt. Men de gangene jeg har prøvd å kjenne etter livmora, synes jeg det har vært veldig ubehagelig/vondt, så har blitt litt skeptisk, godt å høre at det er slik til flere og at det er normalt:)
 
Vil bare dytte opp denne tråden fordi jeg har det akkurat likens og tenker at andre bør også finne den hvis de har det likens :wideyed::happy: ble bekymret pga jeg nettopp hadde småblødninger, også ble magen slik! Er nå i uke 10. Jeg fikk tul og fikk se en liten krabat som rørte på seg!:love7 Men jeg hadde søkt masse på nettet pga «tung» mage og lette smerter, og jeg er glad jeg kom over denne tråden! :)
 
Back
Topp