Hva sier man IKKE til en gravid kvinne?

Folk for seg jo til å si og gjøre de mest utrolige ting når man går gravid. Plutselig er man jo allmanseie og folk du knapt prater med til vanlig kommer rett bort og tar deg på magen og helst da før magen har blitt særlig synlig og du mest av alt bare føler deg småfeit :disgust. Ellers syns jeg utsagn som nevnt tidligere her om man er sikker på at det bare er en inni der kvalifiserer som idiotutsagn.

Det beste av alt syns jeg er folk eller kjerringer som skal komme med "skremmehistorier" fra sine fødsler..dum går det an å bli tenker jeg bare da..

det var da noe:);).
 
Når jeg fortalte til folk at jeg ikke ville ha noe smertelindring under fødselen fikk jeg alltid slengt tilbake at "bare vent å se, du kommer til å skrike etter epidural, det gjorde jeg!"

Gud så irritert jeg ble :p fødselen gikk fint, og helt uten smertelindring ;)

ja ganske utrolig hvor mye rart folk skal ha en mening om.
 
Jeg må si jeg er litt overrasket over hva folk irriterer seg over! Ingen mener det jo stygt om man kommenterer magen, de er vel heller fasinert! Jeg var i alle fall stolt over magen!
Har aldri dere sagt noe om magen til gravide? På enkelte virker det som det ikke skal kommenteres!
 
Jeg og var lei av at er du sikker på at det bare er 1? Husker da jeg hadde fått nr 1 og han var litt over 1 år, skal du ikke ha flere? nei ikke enda svarte jeg, å det er så herlig med 2 tette osv.
Da jeg fikk nr 2 så spurte folk meg om ja det blir vel flere nå? Folk kommenterte magen og jeg ble så lei for var stort sett de samme hver gang som sa noe.
Sign. forøverig mange av dere andre her :)
 
Når jeg leser her tror jeg ikke jeg tør å si noe til gravide, alt er galt jo, hehe. Pleier ikke å kommentere så mye da, men sier alltis at de ser bra ut. Har aldri møtt noen gravide som ikke har sett bra ut så har ikke løyet, hehe. Selv synes jeg det var koselig med de fleste kommentarer. Lo godt hvis noen lurte på om det var to
 
Håper det er jente denne gangen da.

Er du gravid eller har du lagt på deg?
 
Svigerfar sa til meg "du er jo så tykk at det kommer sikkert ikke til å synes at du er gravid engang!" Så jeg følte at jeg så feit ut når kulemagen kom... :/

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app
 
Var så glad når magen endelig kom! Tenårings fetteren min fikk bare en god klem av meg når han spurte om jeg var sikker på at det bare var en baby inni her :D

MEN..et par av mine ansatte skulle stadig fortelle forferdelige ting som hadde hendt deres venner osv. "Min venninne sin baby døde i 9.mnd, du MÅ gå til legen straks du ikke kjenner liv", jeg ble til tider paranoid og klarte ikke skikkelig glede meg over jenta mi før hun var trygt i armene mine.
 
Det meste er vel allerede nevnt, men...

(* "Når er termin?" en uke etter at du har født)
* "Oi, så stor du er, sikker på det bare er en?" eller "Så liten mage, er du sikker på at alt er som det skal?"
* Hvordan klarer dere å ha sex?"
 
"Å, dere venter tvillinger"?? Uff, det blir travelt"
"Hvordan skal du få plass til begge inni magen, du som er så liten!"
"Du skal vel amme??!"
 
Jeg må si jeg er litt overrasket over hva folk irriterer seg over! Ingen mener det jo stygt om man kommenterer magen, de er vel heller fasinert! Jeg var i alle fall stolt over magen!
Har aldri dere sagt noe om magen til gravide? På enkelte virker det som det ikke skal kommenteres!

Enig i denne, etter jeg begynte å henge her tør jeg nesten ikke si/spørre gravide om noe :p men man kan selvfølgelig ikke si hva som helst bare fordi folk er gravid!
 
Alle gravide er forskjellige, og kjenner at det er ikke mye av det som er nevnt tidligere i tråden her, plaget meg som gravid.

Det som irriterte meg, var kommentarene når man takket nei til spekemat, oster krabbeskjell etc. "Ja det er nå alskens man skal bekymre seg for." "Det ble nå barn før i tiden når ikke alt var farlig, også" etc.


Og litt irrasjonelt, sikkert, men plaget meg grenseløst når folk ikke ville slutte og grave om navnet: "har dere bestemt navn?" "Nei, vi får se når hun kommer" -helt ok. Men ikke hold på i 5 min til med spørsmål om har man noen navn på lista, hva liker mannen best, er det noe vi har slått helt fra oss etc. Jeg vil ikke si noe om navn før ungen er her, klapp igjen!!!!! :)
 
"Sikker på du ikke burde ta abort?" "Du liker og få barna tett skjønner jeg, men at du orker!" "OI, så stor mage du har fått nå"
 
Ser at jeg kan være takknemlig for at jeg er utstyrt med en god dose tålmodighet og evne til å ikke bry meg om alt av kommentarer ;)
Men det skal sies, at da jeg fikk spørsmålet "Har ikke du født ENDA??" en uke FØR termin, og full av fødselsangst - da ble jeg litt trekt.

Sent from my GT-I8190N using BV Forum mobile app
 
Jeg må si jeg er litt overrasket over hva folk irriterer seg over! Ingen mener det jo stygt om man kommenterer magen, de er vel heller fasinert! Jeg var i alle fall stolt over magen!
Har aldri dere sagt noe om magen til gravide? På enkelte virker det som det ikke skal kommenteres!
Er så enig! Alt man skal henge seg opp i... Plaget meg ikke det grann at folk spurte meg om ting.
Egentlig burde man holde seg innendørs og ikke snakke til folk, for det er jaggu mange hårsåre misforståere der ute :rolleyes:

Sent from my GT-I8190N using BV Forum mobile app
 
Sjefen : jeg syns du må si det til alle de andre her, for dette blir ikke lett.
 
Du kan jo ikke akkurat klage, du har jo valgt dette selv???

Er du sikker på at det ikke er to inni der?

Nå sprekker du snatt, så nå må du vel snart føde? (Spurt da jeg var halvveis, og magen såvidt var blitt ordentlig rund)

Er du sikker på du vil dette da?? (Spurt 3mnd før termin)

*når man hører babygråt* : Ja, nå gleder du deg vel kan jeg tenke meg? ? (Ment sarkastisk)

Er det egentlig såååå ille med den kvalmen da? (Levde på Ritz kjeks og Pink Lady epler, alt annet kom i retur)

Du orker vel en tur på byen for det??(spurt mens jeg gikk høygravid! !:eek::eek::mad::mad::mad: )


Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app
 
Jeg må si meg veldig enig i at folk er alt for hårsåre. Jeg var kjempestolt av magen og hadde ikke noe imot at folk kommenterte den. Når de sier at man har blitt stor sier de jo ikke at du har blitt feit, de sier at MAGEN har blitt stor, og der inni er det jo en baby så det er ikke rart:p men jeg liker virkelig ikke at folk snakker om hvor jævlig det er å føde!

____________________________________
10.04.14 Klor deg fast lille spire <3
 
Back
Topp